salam ukhwah

sharing is caring

Followers

Monday, April 1, 2013

7 Kelebihan Syaitan Berbanding sesetengah Manusia

ASSALAMUALAIKUM SEMUA..lame xberposting nie..fuhhh2..nie sikit ILmu nk dKOngsikan..bacalah..:)




Secara Logiknya memang benar syaitan adala makhluh tuhan yang terkutuk,berbalik pada sejarah penciptaan Nabi Allah Adam ilaihi salam yang mana ketika terciptanya Nabi adam, ketua Syaitan(Azazil) diminta tunduk kepada Nabi Adam,namun Syaitan ingkar pada perintah Allah kerana KeEgoan nya yang melampau disebabkan penciptaan Syaitan yang di ciptakan dari api dan Nabi Adam pula diciptakan dari tanah, maka dia tidak patuh pada perintah Allah dan ekoran dari kejadian itu dia telah dilakhnat oleh Allah.namun hakikatnya tanpa kita sedari ada beberapa kelebihan Syaitan yang lebih bagus jika di bandingkan dengan manusia,mari kita lihat apakah dia :

1. Pantang menyerah
Setan tidak akan pernah menyerah selama keinginannya untuk menggoda manusia belum tercapai. Sedangkan manusia banyak yang mudah menyerah dan malah sering mengeluh.

2. Selalu Berusaha
Setan akan mencari cara apapun untuk menggoda manusia dan agar tujuannya tercapai, selalu kreatif dan penuh ide. Sedangkan manusia ingin enaknya saja, banyak yang
malas.

3. Konsisten
Setan dari mula diciptakan tetap konsisten pada pekerjaanya, tak pernah mengeluh dan berputus asa. Sedangkan manusia banyak yang mengeluhkan pekerjaannya, padahal banyak manusia lain yang masih menganggur.

4. Solider
Sesama setan tidak pernah saling menyakiti, malahan selalu bekerjasama untuk menggoda manusia. Sedangkan manusia, sedangkan manusia tidak mempedulikan antara satu sama lain, kebanyakan malah saling bunuh dan menyakiti.

5. Genius ( banyak Akal Dan Trik )
Setan sangat pintar dalam mencari jalan agar manusia tergoda. Sedangkan manusia banyak yang tidak kreatif, bahkan banyak yang jadi peniru dan plagiat.

6. Tanpa Pamrih
Setan itu bekerja 24 Jam tanpa mengharapkan balasan apapun. Sedangkan manusia, apapun harus dibayar.

7. Suka berteman
Setan adalah mahluk yang selalu ingin berteman, berteman agar banyak temannya di neraka kelak. Sedangkan manusia banyak yang lebih memilih mementingkan diri-sendiri dan egois.

Ps : Sifat ini tidak lah bermaksud ditujukan pada semua manusia,namun ada segelentir manusia yang berperangai seperti syaitan,bahkan lebih teruk dari nie pon ada,betul atau tak korang sendiri je yang boleh tentukan . Wallahualam .

No comments:

Post a Comment